Dibalik HARAM-nya makan Daging BABI

>> September 05, 2009

حِجَاب, hijâb

Aku sangat terkejut melihat dalam Youtube mengenai satu ujian yang sangat mudah iaitu dengan mengambil dua potongan daging babi dan diletakkan dalam kotak besi, kemudian disiramkan air minuman berkarbonat di atas daging babi tersebut,

Setelah dibiarkan dua jam,apa yang terjadi?Masya-Allah kelihatan begitu banyak sekali ulat kecil merayap keluar dari daging babi itu.

Aku sungguh terkejut melihat peristiwa itu kerana ada dua perkara;
1.Betapa dahsyatnya dan jijiknya daging itu.
2.Aku bangga menjadi Muslim betapa agungnya syariat Allah yang mengharamkan makan daging babi dan betapa al-Quran memang kitab petunjuk dari langit dan segala terkandung di dalamnya yang berbentuk perintah yang wajib diikuti dan larangan yang mesti dihindari.

Kalau anda ingin lihat dengan jelas cuba buka ayat al-Quran iaitu pada surah al-Maaidah, ayat 3 yang artinya:

"Diharamkan bagimu memakan bangkai, darah, daging babi dan daging haiwan yang disembelih bukan atas nama Allah..."

Lihat lagi surah al-Ana'am ayat 145, yang artinya:

"Katakanlah tidak ku dapati di dalam apa yang diwahyukan kepadaku sesuatu yang diharamkan memakannya bagi yang ingin memakannya kecuali daging haiwan yang mati (bangkai), darah yang mengalir, daging babi."

Pengharaman babi dalam al-Quran sepatutnya dikaitkan dengan wabah dahsyat yang sedang melanda dunia, termasuk negara kita iaitu H1N1atau biasa disebut FLU BABI yang sudah memakan korban berpuluh nyawa.

Subhanallah, Maha Suci Allah yang mengetahui keburukan apa yang dicipta-Nya.

Jika Allah berkata tidak boleh, rupanya sangat bahaya apa yang ada pada daging babi itu ataupun akibat daripada terjangkitnya virus dari babi itu sendiri.

Hasil penelitian barat, babi membawa virus dan sejenis kuman yang tidak mati 'hidup' di dalam genetik babi yang bisa membawa 70 jenis penyakit.

Dalam menghadapi situasi ini kita bertanya mana kehebatan negara kuasa besar dunia yang tersohor dengan kecanggihan teknolgi dan peralatannya serta kalangan saintis?

Mereka sedang mengkaji, tetapi jangan lupa kemarahan Allah terhadap mereka yang lupa akan peringatan-Nya.

Amat menakutkan akibat dari babi ini, H1N1 menyebar tanpa henti dengan begitu cepatnya, hanya bermediumkan udara yang bisa dihirup di mana-mana - di pusat perbelanjaan, tempat parkir kendaraan, warung kopi, stadion dan lain sebagainya.

Ia tidak begitu terasa, tetapi sadar tak sadar, ia bergerak begitu cepat. Anda juga tidak akan merasa takut dan waspada sekiranya tiada orang terdekat anda yang terkena virus ini betul nggak?.

Kedahsyatan penyakit H1N1(flu babi) yang kita sedang hadapi ini baru sebahagian kecil serangan bahaya babi yang Allah kata.

Yang paling menakutkan kita masih banyak orang yang tuli dengan kemurkaan Allah,buktinya banyak juga lho orang yang memelihara babi sebagai hewan ternak yang nantinya disembelih untuk dimakan dagingnya contohnya disekitar kawasan kerjaku ini,maklum penduduk daerah sini rata-rata memang orang kafir,sebenarnya aku juga agak ngeri sih tapi bagaimana lagi aku masih terikat kontrak kerja,namun didalam hati sebenarnya tak putus-putus aku mohon pada Allah agar dijauhkan dari segala marabahaya termasuk terjangkitnya virus H1N1 tersebut.

Biasanya apabila terjadi wabah penyakit yang serius dan cepat menyebar manusia mulai ingat Allah sepakat berdoa kepada Allah, mulai rajin solat tetapi apabila sudah sehat lupa lagi dengan Allah, Begitulah sebagian orang disekitar kita bahkan aku sendiri kadang-kadang juga seperti itu lalu anda sendiri bagaimana....

PENTING!!!

"Yakinlah bahawa Islam adalah agama Allah yang benar, memenuhi keperluan fitrah setiap manusia. Oleh itu, pengharaman Islam terhadap babi, arak, zina,suap-menyuap,korupsi, judi dan sebagainya adalah untuk menjaga maslahah nyawa dan kehidupan manusia seluruhnya.

"Manusia tidak bisa menghalang dan memblokir udara yang bertebaran. Begitu cepat virus ini merebak.

Jangan lupa gunakan kekuatan doa bersama, doa biasa ataupun doa dengan qunut 'naazilah'".
semoga kita terhindar dari terjangkitnya virus H1N1 atau yang lebih populer FLU BABI karena hanya Allah lah sumber dari segala kekuatan,Amin.


Artikel Terkait



0 comments:

Posting Komentar

Ruang Corat-coret......GRATIS!

Pengikut

  © ABUTIAR BLOG Copyright 2009

Back to TOP